حقوق و حق در کشور ایران
حقوق و حق در کشور ایران
محمد فتاحی میلاسی - 09104877553 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان حقوق ثبت و آدرس hoghooghelordegan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





1عنوان مقاله: بررسی عوامل جرم قتل در شهر اهواز و راه های پیشگیری از آن
نویسنده : ندا استادیان
» بررسی عوامل جرم قتل در شهر اهواز و راه های پیشگیری از آن
تعداد صفحات : 23 زیرشاخه : جزا و جرم شناسی
حجم فایل : 1.06 mb شماره ثبت : 1392-11-20-15800

چکیده مقاله:
توسعه و دگرگونی مدل های شهری اهواز، این شهر را در شمار کلان شهرهای کشور پهناورمان ایران قرار داد. کلان شهری که به همان نسبت توسعه شهری خود در دهه ی اخیر با مشکلی خاص و حاد از سوی مجرمین این شهر بزرگ مواجه شده است.
سیر جرم قتل در شهر اهواز شتاب فزاینده به خود گرفته و همچنین سایر پدیده های اجتماعی عوامل متعددی در این زمینه دخیلند. که هدف تحقیق حاضر اختصاص به عوامل جرم قتل در شهر اهواز و ارائه ی پیشنهاداتی در زمینه ی کاهش این جرم می باشد.



فرضیه های این پژوهش شامل:
1- عوامل مختلفی در شهر اهواز میتواند جرم قتل را فراهم سازد.
2- تقویت و توسعه یگان ها و مکانیزه کردن سیستم های کنترلی و تقویت ساختار تخصصی در نیروی انتظامی و یا نهادهای ذی ربط و ارائه ی پیشنهاداتی برای جلوگیری از جرم قتل.
پزوهش حاضر عوامل موثر بر ارتکاب جرم را در شهر اهواز بررسی کنید. واحد تحلیلی در این تحقیق فرد بوده است و حجم نمونه شامل 500 نفر از همشهریان اهواز بالای 18 سال می باشد. محور اصلی تحقیق بررسی عوامل جرم قتل می باشد. نیمی از جمعیت شهر اهواز زیر 18 سال و براساس جدول جمعیت شهر اهواز فوق العاده جوان بوده است و این امر در زمینه ی گرایش به جرم تأثیر بسزایی دارد.
این پژوهش جامعه ی آماری گسترده را در نظر گرفته و به صورت میدانی می باشد. محقق در این تحقیق سعی کرده است که به عوامل این جرم بپردازد، که عوامل زیادی را شامل میشود که شامل عوامل اقتصادی، خانوادگی و ... می باشد. یکی از عوامل اساسی بروز رفتارهای اخلاقی، اوضاع نابسامانی اقتصادی- اجتماعی است.
این پژوهش به بررسی قتل و مبانی نظری آن پرداخته و در آخر به عوامل جرم قتل در شهر اهواز، راهکارهای پیشگیری از این جرم و در نهایت به تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری پرداخته است و با انجام پرسش نامه ها و برطبق آماربه دست امده عوامل موثر بر جرم قتل را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد که برطبق نمودار و پرسش نامه های انجام شده عوامل موثر بر جرم قتل در شهر اهواز عوامل اقتصادی و خانوادگی میباشد. امیدواریم مشکلات افراد جامعه حل شود تا ما شهروندان اهوازی با آسایش در شهر اهواز قدم برداریم. به امید خودداری بهتر تلاش می کنیم تا با نتیجه ی مطلوب دست یابیم.

فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه:
قتل بزرگترین تعرض به تمامیت جسمانی اشخاص است که خود دارای انواعی است و براساس عنصر روانی شدت و ضعف آن مشخص می گردد. قتل در قانون مجازات اسلامی به مواردی همچون قتل عمد، قتل در حکم عمد، قتل خطا شبیه عمد، قتل خطای محض، قتل در حکم شبه عمد، قتل در حکم خطای محض، قتل غیر عمد- قتل در اثنای منازعه تقسیم می گردد که در حقوق جزای فرانسه به قتل عمد ضرب و جرح منتهی به فوت، و قتل غیر عمد تقسیم می گردد. درم یان موارد فوق الذکر قتل عمد شدید ترین آن ها است که در حقوق جزای ایران به مصادیقی همچون قتل عمدی محض، قتل در حکم عمد و قتل در اثنای منازعه تقسیم می گردد. مجازات قتل عمدی در حقوق جزای ایران قصاص نفس است. بنابراین این تحقیق به بررسی عوامل جرم قتل در شهر اهواز می پردازد و همچنین راههای پیشگیری از این جرم را مشخص می سازد. جمعیت شهر اهواز در دهه ی اخیر افزایش یافته است و باعث رشد بی رویه ی مسکن ساز در این شهر شده است.
اهواز در دهه ی اخیر به شهری بی قاعده تبدیل شده است. یا جرم و جنایت در دهه ی اخیر ظهور بزهکاری با اعمال خشونت آمیز در اهواز شده اند و باعث افزایش احساس ترس و ناامنی در بین مردم شده است. نظر به این که هدف از این نوشتار بررسی موردی جرائم ارتکابی در شهر اهواز نیست و فقط در مورد بررسی جرم قتل در این کلان شهر میباشد.
از شمار جمعیت ساکن در اهواز خانواده های فراوانی وجود دارند که با قربانی شدن یکی از عزیزان خانواده را داغدارنموده اند.و اکنون ما مانده ایم و کلان شهری به نام (اهواز سیتی).
شهروندان اهوازی مردمی شریف و صبورند که صمیمانه دوست دارند به واسطه ی انطباقبا شیوه های متداول اجتماعی بعنوان یک شروند خوب از مظاهر و مزایای نسبی شهری و عمومی این شهرکا خیلی پیشتر از این ها باید مور دسترس نشان قرار می گرفت استفاده نمایند. اما ترس از وجود مجرمین خطرناک در اهواز این حق طبیعی را از شهروندان اهوازی سلب کرده است و امیدواریم با انجام پژوهش، از ایجاد جرم و جنایت در شهر اهواز کاسته شود. و مردم اهواز با خیالی راحت و آسوده در شهرستان اهوازقدم بردارند. به امید فردای خوب.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 8 فروردين 1394برچسب:فتاحی میلاسی, ] [ 23:46 ] [ محمد فتاحی میلاسی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ
گالری عکس
چت روم
دریافت همین آهنگ
چت روم چت روم